Materiały

Folia monomeryczna

to podstawowe medium wykorzystywane w druku wielkoformatowym.  Może być stosowana zarówno do aplikacji wewnętrznych jak i zewnętrznych. Dodatkowo folię monomerową zadrukowaną farbami solventowymi z powodzeniem można stosować na zewnątrz bez konieczności jej laminowania. To medium ma wiele zastosowań, gdyż wykorzystywane jest przy wyklejaniu płyt o płaskiej powierzchni, tablic reklamowych, aranżacji stoisk targowych,  czy  powierzchni na środkach komunikacji miejskiej (tramwaje, autobusy). Grafiki wydrukowane na folii charakteryzują się dużym wysyceniem barw. Folia monomerowa ma zastosowanie  przy powierzchniach płaskich, nie posiadających przetłoczeń. Występuje w różnych odmianach: błyszcząca, matowa, przeźroczysta, czy też z szarym klejem. Wszystkie mają podkład klejący; maksymalna szerokość folii to 2 m. Folia z grupy tzw. ekonomicznych - czyli najtańszch.

Nasza drukarnia stosuje folie monomeryczne Europejskich producentów, głównie:

  • AVERY
  • ORACAL - Digital Media Printing

Folia polimerowa

posiada zbliżone właściwości do folii monomerycznej. Zasadniczą cechą różniącą ją od folii monomerowej jest jej większa trwałość oraz możliwość aplikacji na powierzchniach z drobnymi przetłoczeniami. Najczęściej aplikuje się ją na samochodach i środkach komunikaci miejskiej. 

Folia wylewana

przeznaczona jest typowo do oklejania pojazdów. Charakteryzuje się doskonałymi parametrami w zakresie rozciągania. Dzięki takiej strukturze posiada  właściwości niezbędne przy aplikacji grafiki na powierzchniach z dużymi przetłoczeniami i trudno dostępnych: zderzaki, lusterka.  Folia z podkładem klejącym, szerokość folii do 1,52 m.

Folie wylewane możemy również stosować na płaskich powierzchniach, oraz wszędzie tam gdzie oczekiwana jest długoletnia ekspozycja (5/7/10 lat)

Zalecamy przy tym ostatnim zastosowaniu laminację zabezpieczającą wydruk przed promieniowaniem UV oraz uszkodzeniami mechanicznymi.

Folia podłogowa

to samoprzlepna folia, pokryta laminatem antypoślizgowym o zwiększonej odporności na ścieranie.

Ten typ materiału jest coraz częściej  stosowany w promocjach produktów i usług. Folia ta jest łatwa do aplikacji oraz usuwania, co umożliwia częstą zmianę.

Folia One Way Vision

używana jest, gdy grafika aplikowana ma być na oknach. Dzięki niej można zaprezentować grafikę na zewnątrz bez ograniczania widoczności wewnątrz oklejonego obiektu. Często stosowana w reklamach na środkach transportu a także na witrynach sklepów czy instytucji.

Papier

Papier billboardowy

zwany również blue back side (BBS) ma zastosowanie przede wszystkim na nośnikach zewnętrznych.  Jego cechą charakterystyczną jest odporność na warunki atmosferyczne. Posiada on specjalny niebieski filtr stanowiący jego spodnią warstwę, która uniemożliwia prześwitywanie grafiki spod spodu.

Gramatura papieru billoardowego: 115-120 g/m2.

Papier Citylight

stosowany jest najpowszechniej w zamkniętych kasetonach. Są one podświetlane, dzięki czemu mają luksusowy charakter i cieszą się dużą popularnością (przystanki komunikacji miejskiej, pasaże handlowe, dworce kolejowe).  

Papier citylight'owy ma gramaturę 135-150 g/m2. Druk na tym medium wykonuje się w systemie jednostronnym jak również dwustronnym

Winyle

Backlight

to jeden z najbardziej zaawansowanych technologicznie materiałów stosowanych w reklamie zewnętrznej. Charakteryzuje się on doskonałym rozpraszaniem i przepuszczaniem światła. Efektowność reklam na tym nośniku jest szczególnie widoczna w porze nocnej, gdy podświetlony obraz charakteryzuje się wysokim nasyceniem kolorów oraz obrazu. Materiał stosowany głównie w kasetonach napinanych.

Frontlight

to jeden z najpowszechniej stosowanych materiałów w wielkoformatowej reklamie zewnętrznej, nazywany potocznie banerem lub plandeką. 

Ekspozycje reklamowe wydrukowane na frontlighcie są montowane na szerokiej gamie nośników reklamowych: ściany budynków, stoiska targowe, płoty, witryny sklepów,...

Blockout

tworzywo banerowe o strukturze zbliżonej do frontlightu. Cechą charakterystyczną blockoutu jest możliwość zadruku z obu stron, gdyż pomiędzy dwoma warstwami materiału znajduje się specjalny separator, zapobiegający prześwitywaniu grafiki. Dzięki zastosowaniu takiego rozwiązania możliwe jest wydrukowanie 2 różnych layoutów na każdej ze stron materiału. Ta technologia daje wiele nowych możliwości, jednak minusem może okazać się wysoka gramatura tego tworzywa, 600 - 800 gr, która znacznie ogranicza powierzchnie eksponowanych reklam.

Siatka (Mesh)

niezwykle popularny materiał stosowany przede wszystkim do produkcji wielkoformatowych grafik, których powierzchnia może dochodzić nawet do kilku kilometrów kwadratowych. Przewagą mesh'u nad pozostałymi tworzywami jest stosunkowo niska gramatura, kształtująca się na poziomie 330 g/m2, przez co powierzchnia reklamy na tym materiale może być nieograniczenie duża. Dodatkową zaletą jest duża przepuszczalność wiatru oraz światła. Dzięki takiej strukturze wielkopowierzchniowa siatka może zostać zamontowana na nośnikach bez obawy, iż zostanie uszkodzona przez podmuchy wiatru. Przepuszczalność światła jest cechą decydującą o zastosowaniu siatki podczas montażu na budynkach np. podczas wykonywania prac związanych z remontem elewacji.

Canvas

materiał o strukturze zbliżonej do płótna malarskieg0, dzięki czemu z powodzeniem wykonuje się na nim reprodukcje obrazów. Tworzywo jest odporne na promieniowanie UV oraz wodę, co pozwala umieszczać wydrukowane na nim ekspozycje również na zewnątrz.

Szerokość canvas'u to maksymalnie 1,6 m.